Go to Brand – daj się poznać za granicą!
22/04/2018
OpenConcept_pozyskiwanie środków unijnych dla firm i jednostek naukowo-badawczych

Mikro, mali i średni przedsiębiorcy, prowadzący działalność eksportową, mają doskonałą okazję do pozyskania dofinansowania na promocję swojej marki na rynkach zagranicznych. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła nabór wniosków w konkursie POIR 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.

Konkurs skierowany jest do przedsiębiorców działających w branżach o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym. Są to:

  • biotechnologia i farmaceutyka,
  • budowa i wykańczanie budowli,
  • części samochodowe i lotnicze,
  • maszyny i urządzenia,
  • moda polska,
  • IT/ICT,
  • jachty i łodzie rekreacyjne,
  • polskie specjalności żywnościowe,
  • sprzęt medyczny,
  • branże kosmetyczna,
  • meblarska,
  • usług prozdrowotnych.

Drugim obszarem wsparcia są wybrane perspektywiczne rynki zagraniczne, tj.: Algieria, Indie, Iran, Meksyk, Wietnam. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, dawniej Ministerstwo Rozwoju, opublikowało programy promocji ogólnej dla przedsiębiorców na wyżej wskazanych rynkach. Każdy z programów składa się z dwóch części. Pierwsza to działania promocyjne dla przedsiębiorców. Na udział w tej części właściciele firm mogą otrzymać dofinansowanie właśnie w ramach poddziałania 3.3.3 Go to Brand. Druga część to działania promujące istotę wybranych branż oraz polską gospodarkę. Są to m.in. misje przyjazdowe kontrahentów, artykuły sponsorowane w prasie czy działania informacyjno-promocyjne na danym rynku.

Na jakie działania można pozyskać dofinansowanie w konkursie Go to Brand?

Dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy, którzy zrealizują projekty dotyczące:

  • uczestnictwa w działaniach objętych programem promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych i / lub
  • uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji,

w celu promowania marek produktowych, które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowanie Marki Polskiej Gospodarki.

Oznacza to, że przedsiębiorstwo może uczestniczyć albo w programach promocji o charakterze ogólnym, albo branżowych programach promocji albo w obu przedsięwzięciach. Od tego będzie uzależniona maksymalna kwota kosztów kwalifikowanych na projekt.

Maksymalne kwoty kosztów kwalifikowanych na projekt:

1)        w przypadku wyboru przez wnioskodawcę jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – max. 500 000,00 zł;

2)        w przypadku wyboru przez wnioskodawcę co najmniej dwóch programów promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – max. 1 000 000,00 zł;

3)        w przypadku wyboru przez wnioskodawcę branżowego programu promocji – max. 1 000 000,00 zł;

4)        w przypadku wyboru przez wnioskodawcę branżowego programu promocji i co najmniej jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – max. 1 000 000,00 zł.

Jaka jest wysokość dofinansowania w konkursie?

Mikro, mały lub średni przedsiębiorca może otrzymać nawet 850 tysięcy złotych na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych. W ramach dofinansowania sfinansuje również koszty konsultanta, który doradzi, jak wypromować firmę za granicą. W zależności od wybranej formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej lub pomocy de minimis, można otrzymać wsparcie od 50% do 85% wartości kosztów kwalifikowalnych!

Ułatwieniem w tej edycji konkursu Go to Brand jest możliwość rozliczenia projektów przy wykorzystaniu kwot ryczałtowych. Pula środków dla MŚP to 150 mln zł.

Nabór wniosków trwa od 4 kwietnia do 8 maja 2018 r. Wnioski należy składać za pośrednictwem Generatora PARP.

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu wniosku – skontaktuj się z nami!

Pin It on Pinterest