Mikro, mali i średni przedsiębiorcy, prowadzący działalność eksportową, mają doskonałą okazję do pozyskania dofinansowania na promocję swojej marki na rynkach zagranicznych. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła nabór wniosków w konkursie POIR 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.
Konkurs skierowany jest do przedsiębiorców działających w branżach o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym. Są to:
- biotechnologia i farmaceutyka,
- budowa i wykańczanie budowli,
- części samochodowe i lotnicze,
- maszyny i urządzenia,
- moda polska,
- IT/ICT,
- jachty i łodzie rekreacyjne,
- polskie specjalności żywnościowe,
- sprzęt medyczny,
- branże kosmetyczna,
- meblarska,
- usług prozdrowotnych.
Drugim obszarem wsparcia są wybrane perspektywiczne rynki zagraniczne, tj.: Algieria, Indie, Iran, Meksyk, Wietnam. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, dawniej Ministerstwo Rozwoju, opublikowało programy promocji ogólnej dla przedsiębiorców na wyżej wskazanych rynkach. Każdy z programów składa się z dwóch części. Pierwsza to działania promocyjne dla przedsiębiorców. Na udział w tej części właściciele firm mogą otrzymać dofinansowanie właśnie w ramach poddziałania 3.3.3 Go to Brand. Druga część to działania promujące istotę wybranych branż oraz polską gospodarkę. Są to m.in. misje przyjazdowe kontrahentów, artykuły sponsorowane w prasie czy działania informacyjno-promocyjne na danym rynku.
Na jakie działania można pozyskać dofinansowanie w konkursie Go to Brand?
Dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy, którzy zrealizują projekty dotyczące:
- uczestnictwa w działaniach objętych programem promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych i / lub
- uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji,
w celu promowania marek produktowych, które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowanie Marki Polskiej Gospodarki.
Oznacza to, że przedsiębiorstwo może uczestniczyć albo w programach promocji o charakterze ogólnym, albo branżowych programach promocji albo w obu przedsięwzięciach. Od tego będzie uzależniona maksymalna kwota kosztów kwalifikowanych na projekt.
Maksymalne kwoty kosztów kwalifikowanych na projekt:
1) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – max. 500 000,00 zł;
2) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę co najmniej dwóch programów promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – max. 1 000 000,00 zł;
3) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę branżowego programu promocji – max. 1 000 000,00 zł;
4) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę branżowego programu promocji i co najmniej jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych – max. 1 000 000,00 zł.
Jaka jest wysokość dofinansowania w konkursie?
Mikro, mały lub średni przedsiębiorca może otrzymać nawet 850 tysięcy złotych na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych. W ramach dofinansowania sfinansuje również koszty konsultanta, który doradzi, jak wypromować firmę za granicą. W zależności od wybranej formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej lub pomocy de minimis, można otrzymać wsparcie od 50% do 85% wartości kosztów kwalifikowalnych!
Ułatwieniem w tej edycji konkursu Go to Brand jest możliwość rozliczenia projektów przy wykorzystaniu kwot ryczałtowych. Pula środków dla MŚP to 150 mln zł.
Nabór wniosków trwa od 4 kwietnia do 8 maja 2018 r. Wnioski należy składać za pośrednictwem Generatora PARP.
Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu wniosku – skontaktuj się z nami!